Kuidas kindlustusnõuet esitada?

Kuidas kindlustusnõuet esitada?

Elu on täis ootamatusi – liikluses toimunud avarii, tormiga kahjustada saanud kodu või reisil kaotsi läinud pagas võivad tekitada palju peavalu. Sellistes olukordades on kindlustus oluline abimees, mis aitab tekkinud kahjusid katta ja kiiresti oma tavapärase elu juurde naasta.

Tihtipeale ei tea aga inimesed täpselt, mida kindlustusjuhtumi korral tegema peab. Kas piisab telefoni teel teatamisest või tuleb esitada kirjalik kahjunõue? Millised tõendid on vajalikud ja kuidas saada hüvitis võimalikult kiiresti kätte? Uurime lähemalt, kuidas kindlustusnõuet esitada.

Mida teha kindlustusjuhtumi tekkimisel?

Kindlustusjuhtumi korral on tähtis säilitada rahu ning tegutseda kiiresti ja õigete sammudega. Olenevalt konkreetsest kahjujuhtumist, võib kahju käsitlemine toimuda näiteks läbi kodukindlustuse, kasko- või liikluskindlustuse või reisikindlustuse.

Liikluskindlustus ja kaskokindlustus

Liiklusõnnetusi on raske ette näha, mistõttu on hea enda teadmisi täiendada ning alati valmis olla. Liiklusõnnetuse korral tuleb tegutseda nii:

  • peatu ohutult – kui sattusid liiklusõnnetusse, lülita sisse ohutuled, veendu, et kõik osapooled on terved ja kui vaja, kutsu politsei;
  • helista hädaabinumbril 112, kui keegi sai vigastada, kokkupõrge toimus suurulukiga või liiklus on tugevalt häiritud;
  • dokumenteeri juhtunu – täida liiklusõnnetuse blankett, tee fotod kahjudest ja sündmuskohast ning kirjuta üles teiste osapoolte kontaktid;
  • teavita kindlustusandjat, eriti kui sul on kaskokindlustus, mis katab ka enda sõidukile tekkinud kahjud. Liikluskindlustuse puhul ei ole vahet, kas teavitad enda või vastaspoole kindlustusandjat.

Kodukindlustus

  • Teavita kindlustusandjat esimesel võimalusel, et kahju menetlemine saaks alata võimalikult ruttu ja et vältida täiendavaid kahjusid.
  • Dokumenteeri kahjud põhjalikult – tee fotod kahjustustest ja võimalusel koosta detailne nimekiri kahjustunud esemetest.
  • Tasub arvestada, et mõnel juhul on lepingus kirjas nõue, mis keelab kahjujuhtumi korral kahjustunud vara likvideerimist ja parandamist enne, kui kindlustus on selle üle vaadanud.

Reisikindlustus

Enne reisi on tähtis kontrollida oma reisikindlustuse kehtivust ning kindlustus tuleks sõlmida kohe, kui reis on broneeritud, mitte vahetult enne reisi lennujaamas. Autoreisi puhul on oluline liikluskindlustuse kehtivuse kontroll, et ka see kaitseks sind kogu reisi vältel. Kui midagi peaks juhtuma, võib aegunud või puudulik kindlustus põhjustada suuri lisakulusid ja tekitada ootamatuid probleeme. Liikluskindlustuse puhul on oluline arvestada ka rohelise kaardi nõudega. Euroopa Liidu piires kehtib liikluskindlustus automaatselt, kuid väljaspool EL-i reisides on roheline kaart vajalik.

  • Haigestumise või õnnetuse korral pöördu arsti poole ja säilita kõik raviarved ning muud saadud dokumendid.
  • Kui pagas läheb kaduma, pöördu lennujaama pagasileti poole ja küsi juhtunu kohta rohkem infot ja edasisi juhiseid.
  • Kui sind röövitakse või tekib varaline kahju, tee avaldus kohalikus politseijaoskonnas ja säilita nende koostatud raport.
  • Tegutse kiiresti – teavita oma kindlustust kindlustusjuhtumi tekkimisest koheselt ning nemad oskavad sulle edasisi juhiseid anda.

Mida selgemad ja täpsemad on esitatud andmed ning dokumendid, seda kiiremini ja sujuvamalt saab kindlustus kahju sulle hüvitada.

Kindlustusnõude esitamine

Kindlustusnõude esitamiseks tuleb järgida oma kindlustusandja juhiseid. Üldiselt käib protsess järgmiselt:

Kogu vajalikud tõendid

  • Fotod kahjudest ja sündmuskohast – võimalikult detailsed pildid aitavad kindlustusandjal paremini olukorda hinnata.
  • Politsei, arsti või teiste ametiasutuste dokumendid– kui tegemist on varguse, liiklusõnnetuse või tervisekahjuga, võib ametlik tõend olla nõude menetlemisel oluline.
  • Kviitungid ja arved kulude kohta – näiteks meditsiiniarved reisikindlustuse korral või parandustöid tõendavad dokumendid auto või kodukindlustuse juhtumite puhul.
  • Liiklusõnnetuse korral täidetud blankett– kui õnnetuses osales mitu sõidukit, peavad kõik avarii osapooled omavahel blanketi täitma.

Täida kahjunõude vorm ja esita see koos tõenditega kindlustusele esimesel võimalusel

  • Pärast tõendite kogumist täida kindlustusfirma poolt nõutud kahjunõude vorm.
  • Kui mõni vajalik dokument on puudu, võib see menetlust aeglustada, seega tasub kontrollida, et kõik vajalikud tõendid on kohe olemas. Juhul, kui midagi on jäänud puudu, annab kindlustusselts sulle sellest teada.

Menetluse kestus sõltub juhtumi keerukusest

  • Lihtsamad juhtumid, näiteks klaasikahjud kaskokindlustuse puhul, saavad lahendatud kiiresti ja hüvitis võib laekuda juba mõne päeva jooksul.
  • Keerulisemad juhtumid, nagu suur tulekahju või tõsine liiklusõnnetus, võivad vajada põhjalikumat uurimist ja võtta rohkem aega.

Balcia kahjukäsitlus – kiire ja lihtne lahendus sinu murele

Kui on toimunud kahjujuhtum ja soovid Balcia kindlustusele kahjunõuet esitada, saad seda teha kiiresti ja lihtsalt Balcia äpi kaudu. Tänu digitaalsele lahendusele saad kõik vajaliku esitada otse oma nutitelefonist:

  • logi sisse või registreeru – kui oled uus kasutaja, võtab registreerimine vaid paar minutit. Kui sul on juba konto, logi sisse ja liigu kahjunõuete sektsiooni;
  • esita juhtumi andmed – sisesta vajalik info juhtunu kohta, järgides ekraanil kuvatavaid juhiseid. Menetlemise protsessi kiirendamiseks saad lisada ka fotosid ja videoid otse oma telefonist;
  • jälgi oma nõude menetlemist – pärast taotluse esitamist saad mugavalt äpi kaudu oma juhtumi kulgu jälgida, ilma et peaksid pidevalt kindlustusandjaga ühendust võtma.

Balcia kahjukäsitlus lihtne ja sujuv, et saaksid muretult oma eluga edasi minna.

Kindlustusnõude esitamine võib esmapilgul tunduda keeruline, kuid kui tegutsed läbimõeldult ja järgid vajalikke samme, saad olukorra kiiremini lahendatud ja ka hüvitise viivituseta kätte.